ce.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Introduction: Mathematics Review and Recursion | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 1.1, 1.2, 1.3) |
2 | Programming Hints | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 1.4, 1.5, 1.6, 1.7) |
3 | Algorithm Analysis (basic concepts of algorithms, modeling runtimes, recurrences, BigOh notations) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 2.1, 2.2, 2.3) |
4 | Algorithm Analysis (Running Time Calculations) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 2.4) |
5 | Linear Data Structures: (Pointers, Linked Lists) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5) |
6 | Linear Data Structures (Stacks) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 3.6) |
7 | Linear Data Structures (Queues) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 3.7) |
8 | Ara sınav / Midterm | |
9 | Trees (Binary trees) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 4.1, 4.2) |
10 | Trees (Binary search trees) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 4.3) |
11 | Trees (AVL Trees) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 4.4) |
12 | Priority Queues: Binary Heaps | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 6.1, 6.2, 6.3) |
13 | Sorting (Insertion Sort, Shellsort) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 7.1, 7.2, 7.3, 7.4) |
14 | Sorting (Heapsort, Mergesort ) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 7.5, 7.6) |
15 | Sorting (Quicksort) | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 (Ch. 7.7) |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 10 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 170 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | X | ||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest